"Az 1838-ban alakult híres Pesti Hengermalom Társaság Széchenyi támogatásával a Lipótvárosban a spanyol származású Valero Antal selyemgyára mellett (ma: Honvédelmi Minisztérium) építette fel a város első gőzmalmát. Ez a Honvéd u. - Balaton u. - Falk Miksa u. - Markó u. tömb északi részét jelenti. A városrész fejlődése miatt (Országház, Szabadság tér) a malmot le kellett bontani, így a társaság Budára költözött. Lágymányoson, a Hengermalom út 51. alatt 1911-re épült fel az új üzem. Tervezője a magyarországi vasbeton-használat atyja, Zielinszki Szilárd volt. " - írta Ercsényi Balázs, a hengermalmos dilemmámat olvasva. Köszi az infókat.
Visszatértem a nyaralásból
2003.08.18. 10:48 L.A.
És ismét rendszeresen frissítek majd. Kezdjük a legfrissebb élménnyel: A Tisza-túrám Záhonyban szakadt meg, mert muszáj volt hazajönnöm dolgozni. Meg hát vártak a tornyok is :o)
Aztán jönnek igen szomorú hírek Kecskemétről, illetve 1935-ös tervek Újpestről, a Cérnagyárból.
Utolsó kommentek